Ներառական կրթության կազմակերպման կարգ
Հաստատվել է կրթահամալիրի կառավարման խորհրդի 29.08.2024թ. նիստին
Հեղինակային կրթական ծրագիրը ներառական
է՝ «յուրաքանչյուր երեխայի համար,
այդ թվում՝ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող, զարգացման առանձնահատկություններին
համապատասխան, անհրաժեշտ պայմանների և հարմարեցված միջավայրի ապահովման միջոցով կրթական
գործընթացին առավելագույն մասնակցության և հանրակրթության պետական չափորոշիչով սահմանված
արդյունքի ապահովում»։
Կրթահամալիրում ուսուցման ներառականության
համար ստեղծվում-զարգանում է համապատասխան բաց, ներառող, զարգացնող ֆիզիկական միջավայրը։
Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքով սովորողն ուսուցում
է ստանում սույն կարգի համաձայն: Իրավական հիմքեր՝
- Հանրակրթության մասին ՀՀ օրենքը
- Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների
համար սահմանված ֆինանսավորման բարձրացված չափաքանակի սանդղակը՝ ըստ երեխայի կարիքի
ծանրության աստիճանի սահմանելու մասին որոշում (ՀՀ կառավարության 2018թ. հ. 1087 որոշում)
- Կրթության կազմակերպման մանկավարժահոգեբանական աջակցության
ծառայությունների տրամադրման կարգ (ՀՀ ԿԳՆ 2017թ. հրաման 370-Ն)
- ՀՀ կառավարության 2016 թ. հ. 1058-Ն որոշումը հանրապետական և տարածքային մանկավարժահոգեբանական աջակցության
կենտրոնների օրինակելի կանոնադրությունները և ցանկը սահմանելու մասին «Հանրակրթական
ուսուցում» ծրագրով կրթահամալիրի հետ ՀՀ ԿԳՆ 2019թ. պայմանագիրը (39/19), սովորողի ուսումնառության պայմանագիրը:
Կրթահամալիրի դպրոցում հեղինակային
կրթական ծրագրի կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքով սովորողի (այսուհետ՝ Ծրագիր) ընդունելությունը կազմակերպում է դպրոցի ղեկավարը:
Կարգը, ուսուցման պայմանները, ուսումնառության պայմանագիրը ծնողին ներկայացվում են
մինչև ուսումնառության պայմանագիր կնքելը:
Սովորողի ընդունելության «Մուտք
կրթահամալիր» ճամբարին մասնակցում են դպրոցի ղեկավարը, դասավանդողները, բազմամասնագիտական
խմբի անդամները: Մասնագետները կատարում են երեխայի դիտարկում, արձանագրում կայուն դժվարությունները
և կազմում փաստաթղթային փաթեթ:
Ընդունելության էլեկտրոնային տեղեկանքում
գրանցվում են սովորողի մասին հետևյալ տեղեկությունները՝ սովորողի տարիքը, կրթական կարիքը,
հասցեն, ընտանիքի մասին տեղեկություններ, սովորողի մասին մասնագետի, մանկավարժական
աշխատողի դիտարկման արդյունքները, դպրոցը, դասարանը։
Սովորողին կոնկրետ դպրոցում-դասարանում
գրանցելու գործընթացը որոշվում է բազմամասնագիտական խմբի առաջարկով, որը հաստատում
է մանկավարժության կենտրոնի ղեկավարը՝ նկատի ունենալով դասարանում կրթության առանձնահատուկ պայմանների
կարիքով սովորողների ընդգրկվածության թույլատրելի թիվը, դպրոցական մակարդակի գնահատման
արդյունքում հատուկ կարիքի բարդության աստիճանը՝ (22-25 հոգիանոց խմբում՝ 2-3 սովորող,
կրթահամալիրում ընտանիքի ներառվածությունը):
Ուսումնառության պայմանագիրը կնքելուց հետո սովորողի համար կազմվում է անձնական գործի փաթեթ.
- ՏՄԱԿ-ի կողմից տրված եզրակացություն.
- բժշկական փաստաթղթեր, հաշմանդամությունը հաստատող փաստաթուղթ (եթե առկա է), բժշկական ախտորոշում (եթե առկա է).
- անհատական ուսուցման պլան (ԱՈւՊ), որը լրացվում է դպրոցի առարկայական ուսուցիչների, կրթահամալիրի ներառականության և ՏՄԱԿ-ի մասնագետների կողմից։
Սովորողի ամենօրյա հաճախումը, ուսուցումը,
ուսումնական աշխատանքի հաշվառումը գրանցվում է անհատական պլանով որոշված կարգով։
Կախված սովորողի կրթական կարիքի աստիճանից՝ հաստատության ղեկավարը՝ մանկավարժական աջակցության
բազմամասնագիտական խմբի հաստատմամբ՝ առաջարկում է ծնողին օգտվել ուղեկցողի (տյուտոր) ծառայությունից:
Խրախուսվում է, որ ուղեկցողը ունենա հատուկ
կրթության մասնագիտություն (հոգեբան, լոգոպեդ, օլիգոֆրենոմանկավարժ և այլն): Ուղեկցողի
ծառայությունը հոգում է ծնողը։ Ուղեկցող-մասնագետի ընտրությանը մասնակցում է կրթահամալիրի
ներառականության բազմամասնագիտական խումբը, դասվարը, կազմակերպիչը: Աշխատանքին հետևում
է հաստատության ղեկավարը: Ծնողը նույնպես կարող է լինել ուղեկցող:
Դպրոցի և Ծնողի համագործակցությունը
(ծնողի մասնակցությունը անհատական ուսումնական պլանի կազմմանը, անհրաժեշտության դեպքում
դպրոցի ղեկավարի որոշմամբ սովորողի պարապմունքներին, իրազեկման սեմինարներին, ծրագրով
նախատեսված հարցումներին և այլ քննարկումների) պարտադիր պայման է։
Սովորողը իր անհատական պլանում
սահմանված չափով, կազմակերպմամբ մասնակցում է ուսումնահայրենագիտական արշավների, նախագծերի,
կրթահամալիրի օրացույցով նախատեսված միջոցառումների, կրթահամալիրի ուսումնական կենտրոններում
իրականացվող լրացուցիչ կրթության վճարովի պարապմունքներին։
Հավելյալ պարապմունքի անհրաժեշտության
դեպքում այն կազմակերպվում է որպես լրացուցիչ ուսուցում։
Սովորողի համար հեռավար, առցանց, տնային ուսուցում կազմակերպվում է սահմանված կարգով:
Սովորողի ներառումն ապահովելու
համար համապատասխան պայմանների (տեխնիկական սարքեր, սարքավորումներ, խոհանոցային, լաբորատոր
սարքեր, թեքահարթակ, հարմար կահավորանք,
և այլն) ստեղծմանը մասնակցում է նաև ծնողը:
Դպրոցում երեխայի հետ աշխատում
են կրթահամալիրի և/կամ ՏՄԱԿ-ի
մասնագետները։ Աշխատանքի բաժանումը կատարվում է դպրոցի ղեկավարի, բազմամասնագիտական
խմբի, ծնողի համաձայնությամբ։
Ծրագրի մասնագետները իրականացնում
են խորհրդատվություն, աջակցում դասավանդողներին հատուկ կարիքով սովորողների հետ աշխատանքում:
Դասարանում հատուկ կարիքով սովորողին մասնագիտական աջակցություն կարող են ցույց տալ
համապատասխան մասնագիտական կրթություն՝ հոգեբանի, հատուկ մանկավարժի, սոցիալական աշխատողի
որակավորում ունեցող դասվարը, դասավանդողները, կազմակերպիչը կամ ծրագրի մասնագետը:
Կրթահամալիրի բազմամասնագիտական
խմբի աշխատանքի հիմնական նպատակը սովորողի ներառումն է դասարանում։ Մասնագետի հետ անհատական
պարապմունքներ կազմակերպվում են անհրաժեշտության դեպքում՝ բազմամասնագիտական խմբի,
դպրոցի ղեկավարի, ծնողի համաձայնությամբ՝ շաբաթական 2 անգամ, 20 րոպե տևողությամբ։
Հավելյալ պարապմունքները կազմակերպում
է ծնողը՝ կրթահամալիրի լրացուցիչ կրթության ծրագրի շրջանակում, կրթահամալիրից դուրս։
Սովորողի ներառման կազմակերպման
համար պահանջվում է ընտանիքի մյուս
երեխաների կրթությունը կազմակերպել կրթահամալիրի համապատասխան կրթական ծրագրերում՝
արգելելով որևէ ձևով սովորողի առանձնացումը Ծրագրով, խտրականության որևէ դրսևորումը: